Aangesloten bij In voor zorg!

In voor zorg! Is een programma voor de langdurige zorg van het ministerie van VWS en Vilans, kenniscentrum langdurende zorg. In voor zorg! begeleidt zorgaanbieders via een In voor zorg-traject op de thema’s bedrijfsvoering, technologie en samenwerking.

Zie ook: www.invoorzorg.nl

Aangesloten bij Vereniging BEZINN

Doel BEZINN: belangen behartigen zorgboerderijen
Gebied: Noord-Nederland

De hoofddoelstelling van de Vereniging BEZINN is, om in de breedste zin van het woord, de belangen van de aangesloten Zorgboeren te behartigen en wel zodanig dat daarmee ook het welzijn van de op de zorgboerderijen aanwezige cliënten gewaarborgd is.

Zie ook: www.bezinn.nl

Lid van Branchevereniging Kleinschalige Zorg (BVKZ)

Doel BVKZ: de krachten van de kleinschalige zorg bundelen door middel van een branchevereniging.
Gebied: landelijk

De BVKZ is een belangenvereniging voor kleine zorgaanbieders en zzp-er’s. Het gaat om professionele werkers in de zorg (geen mantelzorgers) die de keuze hebben gemaakt om in klein verband recht te doen aan individuele cliëntvragen, zonder de belasting van zware overhead.

De BVKZ is landelijk opgezet, maar functioneert in vijf regionale eenheden. Het doel is om de krachten te bundelen en hanteerbare partijen te vormen voor gemeenten en zorgverzekeraars. Tevens zijn in Noord-Nederland een aantal actieve leden verenigd in Zorgnetwerk Noord.

Zie ook: www.bvkz.nl

Erkend als Aequor-leerbedrijf

Phusis is ook door Aequor erkend als leerbedrijf. Praktijkleren is een combinatie van leren en werken bij een erkend leerbedrijf. Dit kan in een leerbaan maar ook in een vorm van dag-, week- of blokstage. In het eerste geval is de leerling of deelnemer in dienst van het leerbedrijf, werkt daar drie of vier dagen, en volgt minimaal een dag per week lessen op school (bbl). In het tweede geval lopen leerlingen in het dagonderwijs tijdens hun opleiding stages in verschillende leerbedrijven (bol).

Zie ook: www.aequor.nl

Erkend als Calibris leerbedrijf

Phusis is door Calibris erkend als leerbedrijf. Dat betekent dat Phusis mbo-leerlingen begeleidt tijdens hun opleiding. De stagiairs worden ingezet in de praktijk. Op deze manier doen studenten passende praktijkervaring op en zijn verzekerd van een goed stageadres. Phusis draagt op deze manier bij aan de vorming van gekwalificeerde arbeidskrachten.

Zie ook: www.calibris.nl

Erkende ANBI-status

Een ANBI is een algemeen nut beogende instelling. Een instelling kan alleen een ANBI zijn, als ze zich voor minstens 90% inzet voor het algemeen nut. Phusis is door de belastingdienst erkend als ANBI.

Zie ook: www.anbi.nl

In bezit van GD Keurmerk Zoönosen 2013

Zorgboerderij Onder de Linde van Phusis is in het bezit van het keurmerk zoönosen. Dit keurmerk, van de Gezondheidsdienst voor dieren (GD), toont aan dat zorgboerderij Onder de Linde maatregelen neemt om zoönosen te voorkomen en de kans op besmetting te beperken. Zoönosen zoals Q-fever en chlamydiose zijn ziekten die van dier op mens overdraagbaar zijn.

In bezit van Kwaliteitskeurmerk Verenigde Zorgboeren

Stichting Verenigde Zorgboeren brengt een kwaliteitskeurmerk voor zorgboerderijen uit. Stichting Phusis heeft accreditatie aangevraagd voor haar zorgboerderij Onder de Linde. In 2010 is een evaluatiecertificaat verstrekt.

In augustus 2012 vond de audit plaats:
"Bij stichting Phusis is er sprake van een helder personeelsbeleid en inspraak. Ontwikkeling en scholing zijn goed geregeld. Het personeel is zeer gemotiveerd om te werken bij Stichting Phusis. Tekenend is dat eerst zorg en opvang worden geregeld, vanuit een heldere visie op die zorg en opvang. Daarna wordt pas gezorgd voor de randvoorwaarden om die zorg en opvang optimaal te kunnen leveren…"

Stichting Phusis is met vlag en wimpel geslaagd voor de audit en heeft het keurmerk “Kwaliteit laat je zien” verkregen.

Zie ook: www.landbouwzorg.nl

Onafhankelijke evaluatie door Perspectief

Perspectief is een onafhankelijke netwerkorganisatie die samen met (kwetsbare) mensen, hun familie en vrienden werkt aan een goed leven voor iedereen. Perspectief werkt aan verbeteringen van de kwaliteit van leven van mensen en verbindt en inspireert mensen en organisaties rondom inclusie en zeggenschap. In tien jaar tijd zijn zij uitgegroeid tot het Kenniscentrum voor Inclusie en Zeggenschap.

Perspectief heeft de werkzaamheden van Phusis onafhankelijk geëvalueerd. Uit het rapport:

"Phusis maakt waar wat ze zegt: mensen die nergens meer welkom zijn, bieden ze een veilige basis om van daaruit weer verder te kunnen. Het gaat vaak om mensen met een lange en heftige voorgeschiedenis. Phusis slaagt er in haar diensten zo in te zetten dat er rust komt in het leven van deze mensen."

Het rapport is opvraagbaar via: info@stichtingphusis.nl

Zie ook: www.netwerkperspectief.nl

Samenwerking met de William Schrikker Groep

De William Schrikker Groep (WSG) is een landelijke instelling voor jeugdbescherming, jeugdreclassering en pleegzorg. Zij richten zich op jeugdigen van 0 - 23 jaar met een beperking en waarbij opvoed- en opgroeiproblemen zijn ontstaan, maar ook op kinderen van ouders met een beperking.

Jaarlijks wordt Phusis door de WSG gescreend, hierbij wordt onder andere gekeken naar veiligheid, uitvoering zorgplannen en personeel. Na een positief onderzoek is in januari 2014 het samenwerkingsverband weer voortgezet.

Zie ook: www.williamschrikkergroep.nu