Wonen en werken

Het woonaanbod van Stichting Phusis is divers; uiteenlopend van groepswonen tot zelfstandig wonen. Phusis blijft bij elke vorm van wonen intensieve zorg aanbieden die bij de vragen van bewoners past. Als Phusis bewoners begeleidt bij het wonen, dan krijgen zij ook een plekje om te werken. Dit gebeurt vanuit de gedachtegang dat dat structuur biedt, een dag- en nachtritme biedt en collega’s geeft. Bewoners zijn op die manier onderdeel van de maatschappij en dat geeft waardering.

Alle begeleiders kennen alle bewoners persoonlijk. Door de verschillende vormen van wonen, en het werken met een doordacht zorgprogramma, kan Phusis werkelijk zorg op maat bieden. We vinden het belangrijk dat bewoners zich zoveel mogelijk thuis voelen op de plek waar ze wonen, zodat het daadwerkelijk een eigen plekje van hen wordt. Er zijn groepslocaties in Fochteloo en Oosterwolde. Daarnaast zijn er mogelijkheden om zelfstandig te wonen in Appelscha, Assen, Hoogersmilde en Oosterwolde.

Werken

‘Niet stilzitten. We gaan wat doen!’ is het motto. In de veilige, kleinschalige omgeving van Phusis bieden we een zinvolle invulling van de dag en de week. Het doel is dat bewoners fluitend naar hun werk gaan en werk hebben dat bij hen past. Niet alleen bewoners van Phusis nemen deel aan werkzaamheden. Iedereen met een persoonsgebonden budget (PGB) is welkom om te werken.

Zorgboerderijen en werkplaatsen

Phusis heeft verschillende plaatsen waar gewerkt wordt. Hieronder een overzicht van de zorgboerderijen, werkplaatsen en de mogelijkheden: